Tietosuojaseloste

Tämän selosteen mukaiset käytännöt ja toiminnot koskevat Comptus Oy:n keräämiä tai hallussaan pitämiä henkilötietoja, joiden osalta olemme rekisterinpitäjä.

  1. REKISTERINPITÄJÄ
    Comptus Oy (0973978-4)
  2. YHTEYSHENKILÖ REKISTERIÄ KOSKEVISSA ASIOISSA
    Taina Dahlstedt
    Toimitusjohtaja
    Puh.040-481 7423 (vaihde)
    taina@comptus.fi
  3. HENKILÖTIETOJEN KÄSITTLELYN TARKOITUS
    Asiakasrekiseriin kerätään Comptus Oy:lle kuuluvien yhtiöiden asiakkaiden tai asiakkaiden tiedot
    yhtiöltä pyydetyn tarjouksen tai sovitun toimeksiannon toteuttamiseksi.
    Asiakkaiden osalta tietoja käytetään tietoja antaneen luonnollisen henkilön tai oikeushenkilön
    yhteyshenkilönä toimivan luonnollisen henkilön sekä Comptus Oy:n kuuluvan yhtiön väliseen
    kommunikointiin, suhteiden luomiseen, sopimussuhteen muodostamiseen, toimeksiannon
    toteuttamiseen sekä asiakkaan ja yhtiön väliseen toiminnan ylläpitoon. Tietojen avulla myös
    varmistetaan luonnollisen henkilön toimivaltuudet toimeksiantosopimuksiin liittyen.
    Rahanpesun ja terrorismin rahoittamisen estämiseksi säädetyn lain mukaisten henkilötietojen
    kerääminen ja käyttö toteutetaan asiakkaiden osalta ainoastaan kyseisen lain määräysten
    mukaisesti ja lain velvoitteiden täyttämiseksi.
  4. REKISTERIN TIETOSISÄLTÖ
    Rekisteriin kerätään asiakkaiden osalta käyttötarkoituksen kannalta olennaisia tietoja.
    Keräämme tietoja myös verkkosivustomme kävijätietoja Google Analytics -palvelun avulla, jotta
    voimme kehittää sivustoamme paremmaksi ja kohdentaa kävijöille markkinointia.

    Tyypillisesti kerättävät tiedot ovat:
    – luonnollisen henkilön etu- ja sukunimi sekä henkilötunnus
    – puhelinnumero ja sähköpostiosoite, postiosoite, postinumero ja -toimipaikka
  5. REKISTERIN TIETOLÄHTEET
    Tietojen kerääminen perustuu asiakkaiden itsensä antamiin tietoihin.
    Tietoja voidaan hankkia myös kolmannen osapuolen ylläpitämistä reksiteristä, johon rekisteröity on
    luovuttanut tietojaan ja antanut luvan niiden luottamiseksi.
  6. TIETOJEN KÄSITTELY JA TIETOJAN LUOVUTUKSET
    Pääsääntöisesti henkilötietoja käsittelee henkilöstöömme kuuluvat henkilöt tehtäviä
    suorittaessaan. Ulkoistaessamme joitain henkilötietojen käsittelyä, kuten henkilötietojen
    tallennukseen ja käsittelyyn käytetyt tietojärjestelmät. Huolehdimme tällöin sopimuksin siitä, että
    tietojasi käsitellään ja säilytetään luottamuksellisesti sekä henkilötietolain asettamin vaatimuksin.
    Saatamme luovuttaa tietoja muutoinkin sopimusvelvoitteiden täyttämiseksi tai laina tai
    toimivaltaisen viranomaisen sitä edellyttäessä. Saatamme myös luovuttaa tietoja, mikäli olisimme
    osallisena yritys- tai liiketoimintakaupassa.
    Käsittelemme tietoja luottamuksellisesti ja vain siinä laajuudessa kuin on tarpeen.
    Rekisterissä olevia henkilötietoja ei siirretä EU:n ulkopuolelle ilman rekisteröidyn nimenomaista
    suostumusta lukuun ottamatta tilanteita, joissa tietojen luovutus on edellytys rekisteröidyn
    tilaaman toimeksiannon toteuttamiseksi. Mahdolliset luovutukset EU:n ulkopuolelle saattavat
    koskea myös tilanteita, joissa käyttämiemme järjestelmien palvelimet sijaitsevat EU:n ulkopuolella.
  7. TIETOJEN OIKEELLISUUS JA TARKASTUSOIKEUS
    Comptus Oy ei vastaa rekisteröidyltä tai kolmannelta osapuolelta saadun tiedon oikeellisuudesta.
    Rekisteröity on velvollinen huolehtimaan antamiensa tietojen ajantasaisuudesta.
    Henkilöllä on Henkilötietolain mukaisesti oikeus tarkistaa itseään koskevat, rekisterissä olevat
    tiedot tai saada tietää, että rekisterissä ei ole häntä koskevia tietoja sekä saada täydentäviä tietoja
    käsittelyn perusteista. Rekisteröidyllä on oikeus vaatia häntä koskevan virheellisen tiedon
    korjaamista, täydentämistä ja poistamista. Tarkastus- tai oikaisupyyntö tulee lähettää kirjallisesti ja
    allekirjoitettuna rekisterin yhteyshenkilölle.
    Rekisteröity voi kieltää myös henkilötietojen käsittelyn markkinointitarkoituksia varten lähettämällä
    sähköpostia rekisterin yhteyshenkilölle.
  8. TIETOJEN SÄILYTTÄMINEN JA HÄVITTÄMINEN SEKÄ SUOJAUS
    Säilytämme tietoja palveluntarjoajan palvelimilla, jotka on suojattu alan yleisten käytäntöjen
    mukaisesti. Rekisteritietoja säilytetään niin kauan, kuin se on oleellista ja tarpeellista asiakkaan
    toimeksiantosopimuksen kannalta. Vaikka toimeksiantosopimuksen mukainen toiminta tai
    tapahtuma olisi jo päättynyt, saattaa asiaan liittyen tulla tiedusteluja vielä myöhemminkin.
    Tämän vuoksi joudumme arvioimaan tapauskohtaisesti riittävän säilytysajan.
    Pääsy henkilötietoihin on suojattu käyttäjäkohtaisin tunnuksin, salasanoin ja käyttöoikeuksin.
    Henkilötietoja sisältävät tulosteet käsitellään tietosuojajätteenä ja säilytetään sekä hävitetään
    siten, että ulkopuolisilla ei ole pääsyä tietoihin.